Η ανάρτηση στο αυτοκίνητο σας είναι κάτι πολύ σημαντικό. Πόσο μάλλον η ποιοτική ανάρτηση. Για αυτό φροντίστε να αλλάζονται όταν πρέπει για ασφαλείες μετακινήσεις για εσάς και την οικογένεια σας. 


Τα αμορτισέρ συμπιέζονται και εκτείνονται με πολύ μεγάλη συχνότητα. Ο ρόλος τους είναι να απορροφούν και να φρενάρουν την ταλάντωση των ελατηρίων, διασφαλίζοντας την καλύτερη επαφή του λάστιχου με το δρόμο. Η αρχή της λειτουργία τους είναι απλή. Ένα έμβολο, ανεξάρτητο από το αμάξωμα, ολισθαίνει στο εσωτερικό ενός κυλίνδρου γεμισμένου με λάδι. Μικρές τρύπες πάνω στο πιστόνι επιτρέπουν το πέρασμα του λαδιού μεταξύ των δύο μερών του κυλίνδρου, καθώς το αμορτισέρ συμπιέζεται. Σημειώστε ότι υπάρχουν και άλλες «αρχιτεκτονικές» αμορτισέρ, με αέριο ή με λάδι και αέριο που χρησιμοποιούνται σε σπορ ή ακριβά αυτοκίνητα. Και αυτά μπορούν επίσης να τοποθετηθούν σε αντικατάσταση των «λαδιού» σε ένα μεγάλο αριθμό μοντέλων.


Τα αμορτισέρ φθείρονται προοδευτικά, με μια φθορά που δεν είναι ορατή εξωτερικά, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει με τα λάστιχα. Μόνο μια διαρροή θα μπορούσε να σας προειδοποιήσει. Και εδώ βρίσκεται το μέγεθος του κινδύνου, καθώς ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται πως χάνουν την αποτελεσματικότητά τους. Έτσι προσαρμόζει ενστικτωδώς την οδήγησή του ανάλογα με την εκάστοτε αποτελεσματικότητα των αμορτισέρ. Τεχνικά μόνο το ξεμοντάρισμα και ο έλεγχος από ειδικό δυναμόμετρο θα έδειχνε το μέγεθος της φθοράς.


Οι κατασκευάστριες εταιρείες αμορτισέρ αξιολογούν ως αναξιόπιστη την αμορτισερομέτρηση πάνω στο αυτοκίνητο. Και σημειώνουν ότι αυτή μετρά με σχετική αξιοπιστία το λόγο αποτελεσματικότητας μεταξύ αριστερού και δεξιού αμορτισέρ του ιδίου άξονα ή αν τα αμορτισέρ είναι για πέταμα. Πρακτικά λοιπόν δεν υπάρχουν τρόποι για να προσδιορίσετε πόσο «κουρασμένα» είναι τα αμορτισέρ του αυτοκινήτου, αλλά μερικές ενδείξεις δεν πρέπει να αγνοούνται και χρειάζεται να σας χτυπήσουν το καμπανάκι.